חוזרים בתורת הרבי | מפגש עם חיילי צבאות השם בארץ הקודש ואטרקציה מיוחדת

רק בגן ישראל ארץ הקודש העומד ראשונה במחנות הקיץ, יודעים לשלב בין תוכניות לימודים מיוחדות, ובין טיול מרענן ומשחרר עצמות בפארק המים המיוחד שפיים.


צילום: מענדי סגל  


את היום פתחו החיילים כרגיל במסדר בוקר, ותפילת שחרית עם כל החיות והשטורעם החסידי. לאחר התפילה ניגשו החיילים לאכול את ארוחת הבוקר המיוחדת של גן ישראל, לאחר הארוחה, החלו מפגשי הלימודים מתוך חוברות הלימוד ברחבי קריית גן ישראל. 


לאחר הלימוד המעמיק נגשו החיילים לתפילת מנחה סוערת עם כל הגישמאק, לאחר התפילה החלה התוכנית המסורתית והחסידית, תוכנית 'החוזרים', ה"חוזר" הוא תפקיד חשוב במיוחד לאורך ימי ההסטוריה החב"דית. תפקידו של ה"חוזר" הוא לזכור היטב את דבריו של הרבי שנאמרו במהלך התוועדויות או שיחות ולרשום אחר כך "הנחה" - סיכום ערוך ומסודר של הדברים, לצורך הדפסתם. בתכנית ה"חוזרים" מתאמנים דור העתיד של החסידים לקראת הגאולה הקרובה, ליום בו נזכה לשמוע שוב את קולו הקדוש של הרבי, בתחילת התכנית לומדים החיילים קטע משיחה, שעומד במרכז הקעמפ ומהווה את הנושא המרכזי שלו, פעמיים ושלוש. בתחילה בעברית, ואחר כך עם מילים משפת המקור, יידיש, ותרגומן לעברית, בשלב הבא כל חייל כתב "הנחה" פרטית של השיחה. במהלך הימים הקרובים יבחרו קציני הלימודים את ה"הנחות" המוצלחות ביותר ויכתירו את כותביהן כ"החוזר של גן ישראל" וסגניו. בתוכנית זו, בה כל חייל נהיה 'חוזר' בתורת הרבי בעצמו, נהפכו מאות חיילי גן ישראל ל'חוזרים' בתורת רבינו. 


לאחר מכן פסעו החיילים לכיוון ה'עסן עסט זיך' לארוחת צהריים המזינה והמיוחדת של הקעמפ, בסיום הארוחה בישרו הגנרלים לחיילים המופתעים על טיול מיוחד ועל מפגש של כלל חיילי צבאות השם בארץ הקודש בפארק המים שפיים. 

לאחר ההכרזה אצו רצו להם החיילים להביא את המצטרך לטיול המיוחד, כמו בכל נסיעה בגן ישראל, גם את הנסיעה הזו ניצלו החיילים ולמדו בעל – פה מאות שורות תניא. שעות רצופות של הנאה חסידית וכיפית נצפו על פני החיילים הרטובים בפארק המים. עם רדת החשיכה על המתחם עזבו החיילים את שפיים לעבר קריית גן ישראל, שם סיימו החיילים את היום העמוס בתפילת ערבית וכמובן צפייה במראות קודש של הרבי, כך בא על סיומו עוד יום נוסף בקעמפ גן ישראל ארץ הקודש.