ימים ראשונים בגן ישראל

על שיגרה במקום שאין בו שיגרה. אם יש מילה שאי אפשר להשתמש בה בכדי לתאר את המתרחש בקרית גן ישראל, זו המילה "שיגרה". כאן באמת חיים בתנועה מתמדת של דילוג וקפיצה, מחיל אל חיל! ואכן, מיד עם השתלטות "השגרה" התוססת, החלו תכניות גן ישראל, כל יום מלא וגדוש.

הנה מה טוב ומה נעים לפסוע בשבילי הקריה, ולשמוע את קול הלימוד מהסיירות השונות! נעימה שמעודדת כל חייל וכל סיירת להשקיע, להתמיד ולמלא את הזמן בתוכן אמיתי. בימים הבאים לא רק ילמדו חסידות ונגלה, הלכה ושיחות קודש, אלא גם ייבחנו אלפי שורות של תניא ומשניות בעל פה. כי כל חייל יודע שזהו הנשק האדיר, זו המשימה החשובה ביותר ועל זה ניתן הדגש הכי חשוב בקעמפ גן ישראל ארץ הקודש.

מיד לאחר כינוס הפתיחה ומפגש היכרות הסיירות, התבשרו החיילים בפתע במסדר הנערך לעת ערב: נוסעים לבריכה! כולם מיהרו להצטייד בכל הנדרש ועלו לאוטובוסים, שם נמשך קול הלימוד – כי "בלכתך בדרך" מוכפל הניקוד על למידה בעל פה.

עם חזרת החיילים, ציפתה לכולם ארוחת ערב עשירה ומזינה, סביב שולחנות ערוכים ומטעמים כיד המלך – כאשר הסעודה, כמו כל ארוחה בגן ישראל, הופכת להתוועדות חסידית מהנה ומגוונת. ככה זה, כאשר גם צוות המטבח חסידי, איכותי ומהווה דוגמה חיה בכל המובנים.

תכניות הערב המושקעות העלו בת שחוק על פני כל, ולקראת סיום היום הראשון בקעמפ התפללו ערבית בחשק רב והתייצבו לצפייה משותפת במראות קודש – וידיאו של הרבי.

עם בוקר השכימו החיילים ליום חדש שאף הוא נפתח בלימוד אינטנסיבי של לימוד תניא ומשניות בע"פ. כי את זאת כל חייל יודע שהלימוד בע"פ בהשכמת הבוקר זוכה ללימוד גבוה במיוחד.

לאחר הלימודים הופתעו החיילים לראות את שיירת האוטובוסים נכנסים בשערי "קריית גן ישראל" והתבשרו כי נוסעים לטיול נוסף, הפעם היעד הוא מתחם טו-ג'אמפ החדשני והאיכותי שאירח את חיילי גן ישראל הנהנים מדילוג וקפיצה בגשמיות וברוחניות.

מידי ערב, לקראת שעת "כיבוי אורות", מעדכנים כל החיילים את התקדמותם בלימוד בעל פה ב"בנק אוצר החייל" ומקבלים תמורה בעלת ערך מקומי עצום: "כתרים", הניתנים לשימוש בקרעטשמע המקומי, השנה עמלו הקצינים על תוכנה מיוחדת המעדכנת אוטומטית את הנקודות ע"י ברקוד אישי של כל חייל. עייפים אך מלאי הישגים ושמחה חסידית טהורה – עלו החיילים על יצועם, מתכוננים לעוד יום של "קפיצה ודילוג" בגשמיות וברוחניות.

צילום: גן ישראל ארץ הקודש. דוידי קטש, דובער נדב