"שבת קעמפ איז שמחת תורה" | סיקור וגלריה

"שבת קעמפ איז שמחת תורה", ולא רק זאת, אלא גם כ' אב, יום ההילולה של אב המלכות ר' לויק, ימים של שמחה וחיות בקעמפ גן ישראל ארץ הקודש.


צילום: מענדי סגל


את יום שישי פתחו החיילים כהרגלם בדרך קבע במסדר בוקר צבאי, מסדר המשקף את העוצמה והכוח של חיילי צבאות ה', במשך המסדר הכריזו החיילים את 6 הפסוקים, ערכו תרגילי ספורט – "נפש בריאה בגוף בריא", לאחר המסדר נגשו החיילים "לזאל" להתפלל את תפילת שחרית, תפילה הפותחת את היום של הקעמפ, לאחר התפילה מלאת החיות הלכו החיילים ל"עסן עסט זיך" לארוחת בוקר של גן ישראל, עם תום ה"אוטנשעשן" וברכת המזון, החל מפגש הלימודים, וקריית גן ישראל התמלאה כולה קבוצות קבוצות של חיילים העוסקים בהלכות שבת מתוך חוברת הלימודים המיוחדת. לאחר הלימודים עלו החיילים ל"זאל" לצפייה במערכון המיוחד שצוות "תוכניות הערב" הכין בטוב טעם לחיילים. לאחר מכן ניתנה הרשות לכל חייל וחייל להתארגן לקראת שבת קודש, מקווה, שיחות טלפון עם ההורים, ועוד ועוד. עם עת שקיעת השמש התקבצו החיילים למסדר קבלת שבת מיוחד, בה כל החיילים לבושים בלבן ומכריזים יחדיו את 6 הפסוקים האחרונים ב12 הפסוקים, ושרים יחדיו ברגש רב את הניגון "אני מאמין" תוך כדי הצדעה. לאחר המסדר החלה תפילת "מנחה", תפילה מיוחדת שמורגש בה כבר הקדושה של שבת, ובבוא עת התקדש היום נכנסו צוות המפקדים כולו ל"זאל" מתוך שמחה וריקודים עזים, וכי קלה היא בעינכם ש"שבת קעמפ איז שמחת תורה"? ובנוסף לכך שביום זה חל יום ההילולה דהרה"ח הרה"ג המקובל ר' לויק' אב המלכות? לאחר הריקודים המיוחדים יחד החיילים, החלו החיילים בתפילה שלא נראתה כמותה במהלך כל השבוע האחרון בקריית גן ישראל, החיילים הזיעו מריקודים ב"לכה דודי" והצטרדו מעניית "אמן יהי' שמי' רבה מבורך", לאתר התפילה החלה סעודת שבת, בה החיילים התרוממו טפחיים מעל הקרקע, בסעודה ניגנו המנונים, סיפרו אודות בעל ההילולה, ולאחר ברכת המזון כל סיירת וסיירת התוועדה בנפרד פארברענגען אישי עם מדריכיהם, לאחר מכן הגיע עת כיבוי אורות, בה כל חייל הלך למען אגירת כוחות ליום המחר.


 עם הגיע אור הבוקר דיום השבת, נפגשה כל סיירת למפגש לימוד חסידות בוקר, בו למדו עוד על דמותו של ר' לויק', לאחר הלימוד החלו החיילים בתפילה מיוחדת עם כל השטורעם כיאה וכיאות לשבת שמחת תורה. לאחר התפילה ניגשו החיילים לסעודת שבת, סעודה בו חיזקו ורוממו את הקשר שלנו לרבינו. עם תום הסעודה החלה פעילות טריוויה אטרקטיבית  משעשעת על ידי צוות גן ישראל, פעילות שבה כל חייל הוסיף להכיר היטב את דמותו של אב המלכות, לאחר הפעילות החלה תפילת "מנחה", שבה הוסיפו החיילים בכוונה במילות התפילה, בסוף התפילה עם רדת החשיכה על קריית גן ישראל, החלו החיילים בסדר ניגונים רבתי, סדר בו כל חייל הביע את רגשי ההתקשרות שלו בהמנונים המיוחדים שהקעמפ הוציא וחיבר. לאחר הסדר המיוחד החלה תפילת ערבית, התפילה שחתמה את היום המיוחד, בסיום התפילה הבדילו החיילים בין קודש לחול, ואכלו את סעודת המלווה המלכה המזינה, בסיום הסעודה צעדו החיילים לרחבת "העמדו" לתוכנית המסורתית והמיוחדת "שמריונקי", תוכנית בה לא היה חייל שלא העלה על פרצופו חיוך, לאחר השמריונקי צפו החיילים בקטע ווידוא מיוחד של הרבי, ובכך תם לו יום עוד יום בקעמפ גן ישראל ארץ הקודש.